2009/07/27

Normann-trilógia I.


"Matilda a sérüléseit szemlélte, és nagyon meg volt velük elégedve. Hogy megcibálta Vilmos a haját! Vajon megcsodálta? Észre kellett vennie, milyen hosszú és aranyszínű! Amikor kiereszti a fonatokból, úgy öleli körül, mint egy köpeny. Látnia kellett, mikor annál fogva húzta le a lováról. Micsoda szemtelenség...! Nem tudja elfelejteni. - Apám, én döntöttem. Férjhez megyek Normandia hercegéhez. - Az a férfi kegyetlenül bánt veled. - Bedobott az árokba, a hajamnál fogva ragadott meg. Azt hiszem, nagy örömmel tette tönkre a köntösömet és karmolta össze a bőrömet. Mindenki félt tőle... kivéve engem. Én nem féltem. Csak izgatott voltam, hogy létezik a világon ilyen férfi. Ő az egyetlen, akihez hozzámennék. Végre egy igazi férfi, aki megszerzi, amit akar, és nem ismer félelmet."

A szokatlan "lánykérés" előzménye, hogy Flandria hercegnője Mathilda, még mielőtt látta volna, fattyúnak nevezte kérőjét, Vilmost, Normandia hercegét. Fényes Róbert normann herceg és kedvese, Arlette szerelméből született a kezdetben Fattyú hercegnek csúfolt, ám utóbb Hódító Vilmosnak nevezett nagy király. A történelem egyik legnagyobb hadvezérének, Anglia első igazán jelentős uralkodójának életét ismerheti meg az olvasó e fordulatos, izgalmas regényből. Cselszövések, háborúk, szerelmek, családi viszályok és békülések közepette formálódik a középkori Európa. A történelemformáló események mellett nyomon követhetjük Vilmos és Matilda boldog, kilenc gyermekkel megáldott házasságának történetét is.


Victoria Holt: A fattyú király

Mindig is nagyon szerettem Victoria Holt stílusát. Kedvencem az Anglia leányai sorozat, mely végig kíséri egy család női leszármazottjainak életét VIII. Henrik korától egészen a 2. világháborúig. Így nagyon megörültem, mikor megláttam a könyvesbolt polcán legújabb lefordított könyvét, a Fattyú királyt. Rögtön meg is vettem, s láttam, hogy bizony ez egy trilógia lesz arról a korról, amiről még nem olvastam sokat. A normannokról. Kíváncsian kezdtem bele a könyvbe.
A történet elején megismerkedünk Fényes Róberttel, akinek örököse egy varga leányától születik. Ő lesz majd a későbbi Hódító Vilmos, aki meghódítja Angliát. A fenti idézet leendő feleségével való megismerkedése. Matilda lesz Vilmos egyetlen és igaz szerelme, aki mind lelkileg, mind politikailag támogatja és segíti. Kevés hasonló asszony volt a középkorban. Azonban, mint minden uralkodói családban, itt is felmerülnek konfliktusok. Az elsőszülött, Róbert, nem olyan, amilyennek Vilmos akarta. Kurtalábú és túl öntelt. Összesen 9 gyermekük születeik, akik közül csak keveset él túl Vilmos. Történet egy olyan férfiról, aki végigharcolta az életét, hogy elérje célját, hogy Anglia királyává koronázzák. Sok intrika, véres bosszúk és háború kíséri a család életét.
Ami nagyon nem tetszett, hogy a cselekmény siet. Úgy értem, túl gyorsan követik egymást az események. Megszületik egy gyermek, és a következő oldalon megszülteik további három. Nem nagyon szeretem az ilyen lólépésekben haladó könyveket. Először ért csalódás Victoria Holtnál. A könyv nincs túlfűtve érzelmekkel, egyszerűen csak egy történelmi sztori leírása, mely nem tartalmazza azt az izgalmat, melyet többi könyve igen. Természetesen megveszem majd a folytatásokat, hátha azok már szebben kidolgozottak, de nem reménykedem túlságosan. Bár, a remény hal meg utoljára. :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése