2009/07/27

Szexuális zaklatás és rituális csonkítás... gyerekeken!


Heartsdale kis porfészek a semmi határában. Az augusztusi hőségben a görkorcsolyapályánál egy fiatal lány összeszólalkozik a barátjával, mindez lövöldözésbe torkollik – látszólag egyszerű eset, de Jeffrey Tolliver nyomozó ezennel szörnyű bűnténybe keveredik. A boncolásnál kiderül, hogy a lány szexuális zaklatásnak és rituális csonkításnak is ki volt téve, de a család és a barátok eltitkolnak valamit a múltból, ami nyomra vezethetné Tollivert. A hallgatásnak nagy ára van, a szadista újabb áldozatot szed, és a nyomozó szörnyű sejtése beigazolódik; azok, akik a szálakat mozgatják, közelebb vannak, mint hinné...
Karin Slaughter: Sebek


Nem nagyon szoktam "modern" krimiket olvasni, inkább maradok Agatha Christienél és a régieknél. Ezt a könyvet is a 2-őt fizet 5-öt vihet akció keretében vásároltam. Sokszor láttam a plakátját a metrókban és hát, valljuk be, felkeltette az érdeklődésemet. Az elején piros pont járt az első mondatért: "- Dancing Queen - dúdolta Sara Linton, ... - Young and sweet, only
seventeen" (Magam is nagy ABBA rajongó vagyok :D).
Sara Linton a kis város orvosa és egybén a rendőrségi patológus is. Nemrég vált el férjétől, a rendőrfőnöktől, Jeffrey-től. A könyv elején nem várt gyilkosság történik, mely megsebzi Jeffrey lelkét. Egy 13 éves lány hal meg, akiről a boncolás során kiderül, hogy aktív nemi életet él és erőszakos behatolásnak is nyoma van. A kis város feléled. Mindenki gyanús lesz. Valamint fény derül arra is, mik történtek, melyekről a rendőrségnek még csak halvány sejtése sem volt. Gonosz erők munkálkodnak és Jeffrey-nek minél előbb meg kell találnia a szálak mozgatóját, mielőtt más kislány is megsérül. Mindeközben figyelemmel kisérhetjük Jeffrey és Sara kapcsolatának újraéledését, valamint Lena lelki felépülését. Ez a rész, mint utólag kiderítettem, már fontos szerepet játszik az előző kötetben, a Nadragulyában. Sajnos előbb ezt a kötet találtam meg, és semmi nem jelezte, hogy ez a második kötet, így most, a második rész után, belek
ezdek majd az elsőbe is.
Ahogy a könyv elején is írják, "vérbeli krimi". Hasonlít egy CSI: helyszínelők részhez. Tele van akcióval, nyomozással és rejtélyekkel. No meg a ma nagyon elterjedt pedofíliával. Nekem is nehezemre esett rájönnöm, hogy mennyire elterjedt ez a "betegség", vagy tudom is én, hogy nevezzem. Legszívesebben megölnék minden olyan embert, akik kedvüket lelik a gyermekek bántalmazásában és szexuális zaklatásában. Csodálkozunk, hogy ilyen agresszív társadalomban élünk. Az összes bántalmazott gyerek, miután felnő, igazoltan, hajlamos az agresszivitásra. Akkor gondolkozzunk csak el, hány agresszív ember él a Földön. Ijesztő, nem?
Kicsit eltértem a témától, de elragadott a hév.
Érdekes könyv és tanulságos. És izgalommal vegyes érzelmekkel várom a folytatást, ami szeptemberben várható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése