2009/07/26

Az indiánok titka...


"Gyönyörű ez a hely. Az ég tele van csillagokkal, odalent csobog a patak, valahol egy távoli kanyonban prérikutya vonyít. Azért jöttem ide, hogy kincseket találjak, de Quivira nem az volt, amire számítottam."

A sziklavárosokat építő anaszázi indiánok ősi városa mindig nagy kihívást jelentett a komoly kutatók és a szélhámos kincsvadászok számára. Amikor Nora Kelly régésznő levelet kap, hogy titokzatos körülmények között meghalt apja annak idején fontos romokra bukkant, Nora azonnal expedíciót szervez, de a vállalkozást már a kezdetekor baljós előjelek kísérik...

Preston & Child: Az eltűnt város

Apa sokáig ajánlgatta nekem ezt a könyvet, mondván, hogy minden megvan benne, ami érdekelhet. Mégsem vettem a kezembe csak most. Féltem, lévén "világsiker", talán nem nyeri el a tetszésem, mert túl hatásvadász. Kellemesen csalódtam benne. Nem bírtam letenni. Faltam. Még vendég is érkezett hozzánk, de én antiszoc módon a szobámban kuksoltam és olvastam. A végén a húgomnak kellett szorítania a kezemet, annyira izgalmas volt.
A könyv egy régész nőről szól, Noráról, aki rég elveszettnek hitt apjától kap egy levelet, melyet 16 évvel ezelőtt írtak, s csak néhány napja adtak postára. A levél egy nem túl pontos útleírást tartalmaz, mely elvezetheti a lányt Quivirába, az indiánok elveszett városába. Rögtön belekezd egy expedíció szervezésébe, melyre talál támogatót. Egész jó kis csapat gyűlik össze. Van köztük szakács, lovász, geológus, híres régész, újságíró, no megy technikus, aki a számítógépeket kezeli. Azonban egyikük sem sejtheti, hogy követik őket. Egyre furcsább balesetek történnek, míg rá kell jönniük, követőik nem csak visszafordulásukat akarják, hanem a titok örökre eltűnését...
A könyv az első pillanattól az utolsóig izgalmas. Érdekes dolgokat tudhatunk meg az anaszázi indiánokról, akikről, bevallom, sosem hallottam. Bár a könyv alapból fikció, logikusan felépített a régészeti felfedezés és a kutatás is természetesen. Ez a regény még inkább megerősített engem abban, hogy jó utat választottam, és igenis van esély arra, hogy olyasmit találj, amivel hírnevet szerzel. Már alig várom, hogy ősztől belevessem magam a régészet tudományának rejtelmeibe. :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése