2013/01/12

Lenyűgöző rejtélyek...

Anyának és a családomnak a könyvtár volt a második otthona. Kiskorom óta ott töltöttünk minden vasárnap délutánt. Cirkáltam a polcok között, kihúztam minden kalózos, lovagos, katonás és űrhajós könyvet. Anya mindig azt mondta: – Ethan, ez az én templomom. Az én családom így szenteli meg a szombatot.
Kami Garcia - Margaret Stohl: Beautiful Creatures - Lenyűgöző teremtmények

Hmmm... Vaskos kis kötet, vörös pöttyös, valami új. Előlegnek ennyit. :) És most részletekbe menően.

Első nekifutásra azt hittem ez is Twilight-utánzat... (Valamiért ez a meggyőződés volt bennem az összes vörös pöttyös könyv kapcsán. Szerintem valaki beleültette a fülembe, no meg az első két vörös pöttyösöm az Evermore és az Evernight volt.) Így tehát pozitívan csalódtam ebben a könyvben is. Már az első pár oldalnál megtetszett, hogy most kivételesen nem egy lány narrátorral állunk szemben, hanem egy fiúval. Ami persze azért is jó, mert minden lány szeretett volna legalább egyszer fiú szemmel látni, amíg tinédzser volt.
Ethan a főhősünk, aki egy átlagos kis déli városka átlagos lakója. Egy családi tragédia után járunk a történet kezdetén. Ekkor költözik a városkába Lena, aki forgószélként ront be Ethan életébe. Vele álmodik, állandóan rágondol és ami a legkülönösebb: tudnak egymással kommunikálni a gondolataikban. (Ezt azért merem leírni, mert már az első pár oldalon megtörténik.)
Lena a titokzatos Duchannes birtokra költözik, nagybátyjához Macon-höz, akit x éve már nem láttak a városiak, így rögtön mindenféle pletyka indul. A kis városkában mindenki gyanakvással kezeli Lenat, s az első furcsa esemény kapcsán megbélyegzik, ami miatt Ethant is figyelmeztetik, hogy tartsa távol magát tőle. Hősünk viszont nehezen tud ellenállni a lánynak, hiszen érzi, valami összeköti őket (pl.: a közös álom).
A történetről dióhéjban ennyit. Nagyon különlegesnek találtam a történetet, hiszen szakít azokkal a sablon elemekkel, amik sok könyvben benne vannak (igen, sajnos még az általam kedvelt Fallen-ben is).
Sok az új ötlet, a felfedezésre váró titok. És a legnagyobb kérdőjel: vajon mi a szerepe ebben az egészben Ethan-nek! De ez remélhetőleg kiderül a Beauriful Darkness-ban, ami már előkészítve várakozik a polcomon. :)

Kiadó: Könyvmolyképő
Oldalszám: 552
Megjelenés ideje: 2010

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése